ورزش مناسب/ اندام متناسب

تناسب اندام برای همه مهم است، به ویژه نوجوانان؛ دختران بیش از پسران و پسران بیش از دختران!
ورزش های مفید برای نوجوانان: فعالیت های جسمانی را می توان به چند دسته تقسیم کرد:
۱ ـ ورزش هایی که باعث تقویت قلب و دستگاه گردش خون می شود،
۲ ـ ورزش هایی که باعث تقویت استخوان و عضلات می شود.
نکته: ورزش مفید و مناسب یعنی: درآمیختن انواعی از ورزش ها و انجام مداوم آنها.
بهترین ورزش ها برای سلامت و اندام مناسب:
۱ـ ورزش هوازی: هر نوع فعالیتی که برای ۳۰ دقیقه ادامه داشته باشد و سرعت ضربان قلب را افزایش دهد. مانند؛ پیاده روی تند، دویدن آرام، اسکیت سواری.
۲ـ ورزش قدرتی: بلند کردن وزنه، صخره نوردی، بالا رفتن از درخت، یوگا.
۳ـ ورزش های تنه: دراز و نشست، بالا بردن ران و ورزش های کمر.
پیشنهاد به دخترها و پسرها:
بهتر است ورزش را در راس کارهای خود قرار دهید. می توانید به جای ورزش در سالن های سربسته، پیاده روی از مدرسه تا خانه را جایگزین کنید.
پسرها بیشتر توجه کنید: برای تناسب اندام بهتر است ورزش و دوش روزانه را فراموش نکنید و از مصرف مواد نیروزا و هورمونی جدا پرهیزکنید و سلامت جسم و روح خودتان را به خطر نیندازید.
دخترها بیشتر توجه کنید: تنها ۳۰ دقیقه پیاده روی سریع و ۴یا ۵ بار در هفته کافی است و شما را در گروه دختران فعال قرار می دهد. برای تناسب اندام نیازی به رژیم های من درآوردی، جان کاه و داروهای دروغین نیست.

گردآورنده: شهره کلائی