ورزش نوجوانان

ورزش منهای سلامتی!

پسرها بخوانند!

این روزها همه جا صحبت از سبک زندگی درست است. از تلویزیون و روزنامه گرفته تا شبکه های اجتماعی و حتی کوچه و بازار. در این میان ورزش از مهمترین برنامه هایی است که باید در یک سبک زندگی درست و سلامت محور جایی داشته باشد. همه ما برای سلامتی و تناسب اندام به ورزش مداوم نیاز داریم.

 

اینکه ما زمانی را به ورزش اختصاص دهیم بسیار خوب و عالی است اما اینکه با چه کیفیت و چگونه و چه ورزشی انجام دهیم نیز بسیار مهم است. در ادامه چند باور نادرست درباره ورزش و تمرینات بدنسازی را، می آوریم.

ورزش نوجوانان

۱ـ آیا برنامه دوست مان برای ما نیز مناسب و نتیجه بخش است؟!

بعد از مدت ها دوست یا آشنایی را می بینیم که اندامش متناسب شده یا مثلا با ورزش بدنسازی دارای عضلاتی شده که رویای ماست، بلافاصله برنامه ورزشی و غذایی او را می پرسیم و شروع به اجرای آن می کنیم بدون اینکه به تفاوت های جسمی و روحی توجه کنیم و اینکه جسم هر کدام از ما با توجه به ویژگی هایی که داریم، به تمرینات ورزشی و رژیم غذایی پاسخی متفاوت می دهد.

ورزش نوجوانان

۲ـ آیا به تمرینات ورزشی پا نیاز نیست؟!

وقتی وارد باشگاه ورزشی می شویم اغلب افراد مشغول تمرینات مخصوص بازو هستند. به ویژه پسران نوجوان و جوان که بیشتر به ورزیدگی بالاتنه به ویژه بازوها علاقه مند هستند و گمان می کنند پاها به تمرین نیاز ندارند؛

ورزش نوجوانان

غافل از اینکه تمرین و ورزش پاها سبب رشد بالا تنه نیز می شود. به این صورت که ورزش پاها باعث ترشح تستوسترون و تاثیر بر ورزیدگی بالاتنه نیز می شود.

ورزش نوجوانان

۳ـ آیا برای ساختن عضله باید پروتئین زیادی مصرف کرد؟!

بسیاری از ما گمان می کنیم که مصرف زیاد پروتئین به عضله سازی کمک می کند! غافل از اینکه بدن در طول روز به مقدار مشخصی از پروتئین نیاز دارد.

ورزش نوجوانان

اگر بیش از نیاز روزانه پروتئین بخوریم، مقداری از اضافه آن دفع می شود و مقدار دیگری نیز به چربی تبدیل می شود. مصرف کربوهیدرات ها در کنار پروتئین کافی به خوبی انرژی مورد نیاز را تأمین و به ساخت بافت های عضلانی نیز کمک می کند.

۴ـ آیا بین تمرینات نباید وقفه انداخت؟!

استراحت، یک عامل موثر برای نیرومندتر شدن است. بنابراین اگر در باشگاه به صورت مداوم و بسیار زیاد از خودمان کار بکشیم، قوی تر نخواهیم شد!

ورزش نوجوانان

اگر پیش از استراحت دوباره تمرینات سخت بکنیم، نه تنها قوی نخواهیم شد بلکه ضعیف تر هم می شویم.

 

منبع: روزنامه سلامت

بازنویسی: شهر نوجوان